Jaarlijks worden er duizenden euro’s uitgegeven aan VVV bonnen, pluimen en andere cadeaubonnen. Deze zijn nationaal te besteden waardoor een groot bedrag Lelystad uitvloeit, terwijl het hier aan genoeg leuke dingen besteed kan worden. City Marketing Lelystad vindt dit een gemiste kans voor ondernemers. En waar een gemiste kans is, zijn automatisch ook mogelijkheden. Deze mogelijkheden bundelen zich tot één oplossing: de Lelypas.
De Lelypas is een unieke combinatie van een cadeau-en loyaltykaart. Inwoners kunnen punten sparen bij aankoop van een product of bij iemand punten ter waarde van een bepaald bedrag op de pas storten als cadeau. Deze punten zijn geld waard en kunnen uitsluitend bij Lelystadse ondernemers besteed worden. Doordat de pas in heel Lelystad gebruikt kan worden zijn er volop kansen voor alle inwoners en ondernemers uit Lelystad.
“De mogelijkheden zijn eindeloos met deze pas. Inwoners kunnen punten sparen of cadeau geven, ondernemers kunnen een unieke kortingsactie koppelen aan de pas. Tevens kunnen verenigingen zich aansluiten bij de Lelypas, pashouders hebben de mogelijkheid hun gespaarde punten aan een vereniging te doneren. Hiermee verbind je niet alleen ondernemers aan elkaar, maar ook inwoners aan ondernemers”, aldus een enthousiaste Tony Merkelbach, directeur/bestuurder City Marketing Lelystad.
Het project is gezamenlijk opgepakt door City Marketing Lelystad, Gemeente Lelystad, Bedrijfskring Lelystad en de Loyalty Group. Rabobank Flevoland heeft zich als eerste sponsor hierbij aangesloten. ‘We zien de introductie van de Lelypas als een goed initiatief om het bedrijfsleven in Lelystad te stimuleren. Omdat de Lelypas in heel Lelystad wordt ingevoerd, betekent dit dat alle inwoners én alle ondernemers betrokken zijn. Een mooi voorbeeld van lokale samenwerking, dat wij als coöperatieve bank graag ondersteunen’, aldus Douglas Brouwers, directievoorzitter van Rabobank Flevoland. De afgelopen weken is de Loyalty Group druk bezig geweest met acquireren. Vanaf 1 december is de Lelypas te gebruiken. Al vele bedrijven hebben aangegeven de pas te omarmen waaronder Bruna, Specsavers, Vonk Juweliers, Bakker Prins, Primera, Intratuin, Aan ut Water en De Eetalage. Het complete aanbod van deelnemende partijen is na lancering online te vinden.
Publicatiedatum: 07-11-2014