Veelgestelde vragen

Voor pashouders

Wat is de Lelypas?

De Lelypas is een cadeaukaart. Je kunt er ieder gewenst bedrag op laten zetten. De pas is te besteden bij tal van lokale ondernemers. De pas is leuk om te geven én om te krijgen.

Welke software gebruikt de Lelypas?

Loyaltygroup uit Lelystad is gespecialiseerd in loyaliteitsprogramma’s en stadpasmanagementsystemen. Dit bedrijf ontwikkelt en beheert de techniek achter de Lelypas.

Hoe kom ik aan een Lelypas?

Deze kan je online aanschaffen op www.lelypas.nl/bestellen of bij een van de verkooppunten.

Ik wil een Lelypas cadeau geven, waar kan ik deze kopen?

Een Lelypas cadeau geven is natuurlijk altijd een leuk idee. Je kunt hem halen in een van de aangesloten winkels of direct bij ons bestellen. Kijk hiervoor op de bestelpagina

Waar kan ik de Lelypas besteden?

Dat kan inmiddels echt op heel veel plekken. Je vindt hier een handig overzicht. Bij veel ondernemers hangt er ook zichtbaar een sticker van Lelypas bij de deur of kassa. Staat jouw favoriete ondernemer of winkel er niet tussen? Laat het ons weten! Sluit de ondernemer zich aan bij ons platform, dan krijg jij een Lelypas met daarop 5 euro.

Hoelang is de Lelypas geldig?

De waarde op een Lelypas is 2 jaar geldig na de laatste transactie.

Hoe kan ik mijn gegevens aanpassen?

Dat doe je heel eenvoudig in jouw portaal of app bij het kopje mijn gegevens. Hier kun je jouw mail en adresgegevens aanpassen.

Ik heb mijn Lelypas weggegooid, maar er stond nog een tegoed op!

Geen nood! Als je jouw pas hebt geregistreerd, log je in via de app en gebruik je jouw pas digitaal. Niet geregistreerd? Dan ben je helaas je punten wel kwijt.

Wat zijn de algemene voorwaarden van de Lelypas?
Ik ben mijn Lelypas verloren, wat nu?

Neem contact met ons op via www.lelypas.nl/contact. Of bel ons even, dan blokkeren wij hem direct voor je.

Ik heb geen telefoon, wat nu?

Je kunt de Lelypas ook prima zonder app gebruiken. Dan laat je in de winkels gewoon de fysieke pas met barcode scannen. Via onze website kun je je saldo raadplegen via jouw persoonlijke profiel.

Kan ik mijn Lelypas koppelen aan een andere pas?

Nee, dat is helaas niet mogelijk. Wat wel kan is dat jij bijvoorbeeld de pas gebruikt en je partner de digitale pas via onze app.

Is een Lelypas persoonsgebonden?

Die keuze is vrij. Geregistreerde staan op naam, maar je mag natuurlijk altijd de pas uitlenen.

Mijn vraag staat er niet tussen?

Stel hem gerust via lelypas.nl/contact en wij nemen contact met je op.

Over beëindigen spaarkaart

Waarom stopt de Lelypas met punten verzilveren?

Vanaf 1 januari 2025 gaat Lelypas verder als lokale cadeaukaart. Het is vanaf 2025 niet meer mogelijk om punten te sparen. Uiteraard is het verzilveren van punten in de feestelijke decembermaand en in het nieuwe jaar gewoon mogelijk.

De gemeenteraad besloot in november geen subsidie vrij te maken voor Stichting Lelypas. Door door te gaan als cadeaukaart blijven we trouw aan een van onze belangrijkste doelstellingen: het stimuleren van lokaal kopen.

Ben ik nu met gespaarde punten kwijt?

Nee, de punten ben je niet kwijt. Gespaarde punten blijven 2 jaar geldig na je laatste transactie.

Ik heb een andere vraag. Kan ik hiervoor langskomen?

Ja dat kan. Je kunt ons bellen met vragen, maar we houden ook inloopbijeenkomsten. Deze vinden plaats in de Flevomeer bibliotheek en Konditorei Noor. 

Ik hoorde dat de Lelypas gaat stoppen. Klopt dat?

Dat klopt niet. Je kunt vanaf 2025 geen punten meer sparen. De Lelypas gaat verder als cadeaukaart en je kunt je gespaarde punten gewoon bij de aangesloten ondernemers besteden.

Ik wil toch doorsparen. Kan dat?

Dat kan niet. De Lelypas stopt als spaarkaart, maar gaat door als cadeaukaart. Wellicht heeft jou favoriete winkel of bedrijf wel een eigen spaarmodel waar je aan mee kunt doen.

Over registreren

Moet ik mijn pas registeren?

Nee, het is niet verplicht, maar wil je gebruik maken van een tegoedvoucher om deze te verzilveren, dan is registeren wel noodzakelijk.

Wat doet de stichting Lelypas met mijn gegevens?

Die behandelen wij vertrouwelijk volgens de AGV-regels. Zie ons privacyreglement.

Hoe kan ik mijn gegevens laten verwijderen?

Dat doe je door een verzoek in te dienen via lelypas.nl/contact.  De waarde die op dat moment op je Lelypas staat, komt daarmee te vervallen.

Kan ik hulp krijgen bij het registreren van mijn pas of het installeren van de app?

Zeker. Stel hiervoor je vraag via het contactformulier en we nemen telefonisch contact op. Tevens zijn er verschillende servicemomenten waarbij je link langs kunt komen.

Voor mantelzorgers

Hoe kom ik aan het mantelzorgcompliment?

Dit gaat via Stichting Welzijn.

Ik ben mantelzorger en ik heb een opgewaardeerde Lelypas gekregen. Kan ik die direct gebruiken?

Ja, je kunt direct beginnen met verzilveren van punten bij alle aangesloten ondernemers. 

Ik heb vorig jaar een Lelypas aangevraagd als mantelzorgwaardering. Krijg ik deze dit jaar automatisch weer?

Dat regelt Welzijn Lelystad. Je moet ieder jaar opnieuw een aanvraag indienen voor het mantelzorgcompliment. Dat kan dit jaar nog tot 1 november. Ga naar de website van Stichting Welzijn.

Over cadeaukaart

Waar kan ik de cadeaukaart kopen?

Dat kan op verschillende plekken fysiek in de winkel of Online. Je vindt op lelypas.nl/bestellen een handig overzicht. 

Kan ik mijn ontvangen cadeaukaart direct gebruiken?

Ja, dat kan zeker! Tip: registreer hem gelijk even. Dan raak je je punten niet kwijt als je je pas verliest. Ook ben je altijd al eerste op de hoogte van acties.

Voor ondernemers

Wat levert het mij als ondernemer op als ik me aansluit bij de Lelypas?

Juist nu is lokaal kopen belangrijker dan ooit. De Lelypas, een unieke lokale cadeaukaart, stimuleert inwoners van Lelystad om in hun eigen stad te winkelen. Geld uitgeven aan de ondernemers en winkeliers die de winkelcentra en bedrijventerreinen kleur geven. Bij jou dus!

Lokaal ondernemerschap is de spil van de economie. Jij als ondernemer draagt bij een klimaat waarin mensen prettig kunnen wonen. Jij zorgt voor werkgelegenheid en investeert in lokale goede doelen en verenigingen. Dit verhaal brengen wij onder de aandacht van de inwoners van Lelystad.

Voor welke organisaties is de Lelypas?

De Lelypas is er voor iedere Lelystedeling. Als jouw bedrijf, organisatie, stichting of vereniging in Lelystad is gevestigd, kun je je bij ons aansluiten. Je leest er hier alles over.

Hoe werkt de Lelypas?

Als aangesloten ondernemer krijg je toegang tot een app of scansysteem voor de kassa. Hiermee kunnen ontvangen waardes verzilverd worden. Wil je weten hoe dit in zijn werk gaat? We geven je graag een demonstratie.

Hoe sluit ik me aan?

Laat even je gegevens achter en we nemen contact met je op.

Hoe zeg ik de samenwerking op?

Jammer dat je besluit op te zeggen! Vul het contactformulier in en we nemen contact met je op om alles netjes af te ronden.

Ik heb een onjuiste factuur ontvangen.

Excuus, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Neem direct even contact met ons op.

Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?

Dat kan heel eenvoudig via contactformulier. Wij regelen het verder voor je.

Wat zijn de algemene voorwaarden van de Lelypas?

Die vind je hier.

De scanner werkt niet.

Loyaltygroup ontwikkelt en beheert de techniek achter de Lelypas. Zij zijn bereikbaar op telefoonnummer 0320 – 411356 of via de mail op: helpdesk@loyaltygroup.nl.

Of doe een contactverzoek via contactformulier en je wordt teruggebeld door Loyaltygroup.

Het systeem werkt niet of geeft een foutmelding.

Loyaltygroup ontwikkelt en beheert de techniek achter de Lelypas. Zij zijn bereikbaar op telefoonnummer 0320 – 411356 of via de mail op: helpdesk@loyaltygroup.nl.

Of doe een contactverzoek via contactformulier en je wordt teruggebeld door Loyaltygroup.

Hoe kom ik aan promotiemateriaal voor de Lelypas?

Wat leuk! Wij brengen het graag – gratis – bij je langs. Neem contact met ons op.